Taller: “Scaffolded Communicative Activities for Trinity Stars. Phase 1”

Desde Trinity College London nos envían la información de este taller que organizan en Zaragoza:

Trinity stars

Excellence in Education & Trinity Approved Service Provider

 Tienen el placer de invitarle a este taller gratuito con Certificado de Asistencia*

Zaragoza

Jueves 19 de abril 2018.

Doble opción: de 10:00 a 13:00h. o de 17:00 a 20:00h.

 “Scaffolded Communicative Activities for Trinity Stars. Phase 1”

Helping students develop phonological, grammatical and lexical awareness through chants and rhymes involves scaffolded instruction. In this workshop, the participants will be able to explore some practical ideas on how to guide the understanding of chants and rhymes, how to exploit their phonological, grammatical and lexical content, and how to encourage children’s initial creativity. The session will include an overview of hands-on activities, footage of the children’s productions, as well as some co-operative activities which give the students the opportunity to be creative. We will also take a look at useful online resources and materials.

Impartido por Lola Garay Abad

Lola Garay Abad is a teacher, and a specialist in teacher training and linguistics. She has been in education for the last 13 years. Classically trained in languages, methodology, CLIL and special needs in education, she has managed academic programmers, published classroom material and delivered professional communication workshops to professionals of all types, in  main stream education and language teaching. She is partner in a training consultancy and develops academic programs in educational institutions from primary to tertiary. At present, she writes, adapts and evaluates materials and books for an educational publishing house, which is specialized in CLIL education.

Especialmente dirigido a profesores de Primaria e Infantil, pero adaptable a otros cursos. Íntegramente en Inglés. Nivel mínimo requerido B1

Para asistir es imprescindible solicitar por medio de este link:

SOLICITAR PLAZA>>>

Plazas limitadas, se adjudicarán por riguroso orden de solicitud.

El lugar exacto de realización se notificará por email a todos los admitidos.

Por favor, rogamos que para facilitarnos la organización no espere hasta el último día para solicitar su plaza, ni lo haga si no sabe si puede asistir.

Se cerrará el plazo para solicitudes lunes 16 de abril a las 10:00 horas, momento en el que el link dejará de estar operativo.

*CERTIFICADO DE ASISTENCIA.-  Tras verificar hojas de firmas de asistencia se envía por email a los participantes la encuesta nominal de calidad y de sugerencias que nos ayuda a mejorar y resolver personalmente las dudas del asistente, recibida su respuesta, se envía el Certificado de Asistencia. (Este no es un proceso automático).

Aunque mencionan uno de sus exámenes, nos han transmitido que la mayor parte de la sesión tiene que ver con cómo trabajar por proyectos, desarrollar competencias con los alumnos de primaria…

Lola Garay fue ponente en el “Sábado metodológico” que organizamos desde el CARLEE el curso pasado, y fue muy bien valorada.

(Formación organizada por Trinity College London. Desde el CARLEE solo damos difusión a su actividad).

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s