Cursos de Formación Lingüística y Metodológica

Últimamente hemos estado muy ocupados en el CARLEE. Las clases de inglés C1 ya han empezado y estamos en la tercera semana de clases para los grupos de inglés y francés B2. En estos días, además de conocernos, hemos explicado la estructura de los cursos, sus objetivos, contenidos y metodología.

Nuestros cursos de formación lingüística y metodológica van a seguir los principios metodológicos de AICLE (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguaje). Lo que significa trabajar integrados los contenidos y el lenguaje en el aprendizaje.

¿Sabias que la ´C´ en AICLE no sólo significa Contenidos? Significa también Cognición, Comunicación y Cultura. Este enfoque, sobre todo el cultural, estuvo muy presente en nuestras clases la semana pasada porque  realizamos tareas para practicar las cuatro destrezas (hablar, entender, leer y escribir). Estas estaban basadas en textos reales sobre la celebración Británica  de la ‘Bonfire Night’ (5 noviembre) y ‘Armistice Day’ (11 noviembre).

En clase hablamos mucho sobre la importancia de incorporar la cultura en nuestras clases AICLE. La experiencia de aprender un idioma tiene más posibilidades de éxito cuando se fomenta una actitud positiva hacía la cultura del idioma. Asimismo, cuando enseñamos cultura estamos proporcionando a nuestros alumnos oportunidades para aprender habilidades para la vida, como la empatía, la tolerancia, el respeto y la capacidad de usar múltiples perspectivas – lo que es muy significativo, a la luz de los acontecimientos políticos de la última semana.

Haz clic en los siguientes enlaces para aprender más sobre Bonfire Night, Armistice Day y la importancia de la cultura en la metodología AICLE.

La historia de ‘Bonfire Night’  (en inglés)

Armistice Day (en inglés)

Le 11 novembre en France, en Belgique et au Canada (en francés)

La cultura en CLIL (en inglés)

kahoot

Students revising content and language with Kahoot.

 

(In English)

Well, the last few weeks have been a busy time for us here in the CARLEE! The C1 English classes have got off to a flying start and the B2 groups in both English and French are in their third week of classes. As well as spending time getting to know each other, we have had the opportunity to explain the course outlines, objectives, contents and methodology.

The language and methodology classes will follow the methodological principals of CLIL (Content and Language Integrated Learning), integrating content and language into the learning experience. Did you know that the letter ‘C’ in CLIL stands for much more that just content? It also stands for Cognition, Communication and Culture. The last element, culture, was omnipresent in our classes last week as we carried out exercises to practice the four skills (speaking, listening, reading and writing) based on original texts about the British celebration of Bonfire Night (Novemeber 5th) and Armistice Day (Novemeber 11th).

We have also talked a lot about the importance of incorporating culture into our CLIL lessons. Language learning experiences are far more successful when we have positive attitudes towards the culture of the target language. Furthermore, when we teach culture we also provide our students with opportunities to learn essential life skills such as empathy, tolerance, respect and the ability to use multiple perspectives – all of which are particularly significant in light of last weeks’ political events.

Click on the following links to learn more about Bonfire Night, Armistice Day and the importance of culture in CLIL methodology.

The story of Bonfire Night 

Armistice Day (or Poppy Day)

Le 11 novembre en France, en Belgique et au Canada (in French)

Culture in CLIL

(En français)

Dernièrement, nous avons été très occupés au CARLEE. Les cours d’anglais du niveau C1 viennent de commencer et les groupes du B2: anglais et français sont déjà rendus à leur troisième semaine. Durant ces cours, suite à la présentation, on a expliqué la structure, les objectifs et  les contenus ainsi que la méthodologie de la formation.

Nos formations linguistiques et méthodologiques vont suivre la méthode EMILE Enseignement de Matières par Intégration d’une Langue Etrangère. Cela implique, l’intégration des contenus et du langage dans l’apprentissage. Saviez-vous que la méthodologie EMILE est beaucoup plus qu’un simple enseignement de matières ? L’enseignement de la culture est aussi très important. Ce point de vue culturel a été présent dans nos cours la semaine dernière parce que nous avons travaillé sur les quatre parties: (compréhension orale et écrite; expression orale et écrite) à partir de documents réels sur la célébration britannique de ‘Bonfire Night’ du 5 novembre et ‘le Jour de l’Armistice’ du 11 novembre.

En cours nous avons beaucoup parlé sur la nécessité d’inclure la culture en classe EMILE. L’apprentissage d’une langue obtient plus de succès si on stimule une attitude positive envers la culture des pays où l’on parle la langue. De même, quand nous enseignons la culture nous apportons  à nos élèves des capacités utiles pour la vie comme: l’empathie, la tolérance, le respect et la possibilité d’avoir plusieurs points de vue sur un sujet;  cela est très important étant donné les événements politiques de la semaine dernière.

Cliquez sur les liens pour savoir plus sur ‘Bonfire Night’, ‘Le jour de l’Armistice’, 11 novembre et l’importance de la culture dans la méthodologie EMILE.

L’histoire de ‘Bonfire Night’ (en anglais) 

Armistice Day (en anglais)

Le 11 novembre en France, en Belgique et au Canada (en français)

Culture in CLIL (en anglais)

 

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s